zelenina

8 skvelých výhod konzumácie zeleniny

Podľa prieskumov, väčšina Slovákov denne neskonzumuje ani len 2 porcie zeleniny. Avšak aj tí, čo zjedia 2 porcie zeleniny, nie vždy jedia zeleninu dobrej kvality a správne pripravenú.

 

Určite to takto nie je správne a malo by to vyzerať inak. Všetci chceme byť zdraví, mať veľa energie, získať perfektnú postavu a pritom sa vyhýbame tak účinnej potravine ako je zelenina.

V tomto článku si povieme prečo je tak skvelé a prospešné zaraďovať zeleninu do jedálničku čo najčastejšie.

 

1, robí nás štíhlejšími

Väčšina ľudí síce zaraďuje zeleninu k zdravým potravinám, no neuvedomuje si tú veľkú spojitosť medzi zeleninou a chudnutím.

Po prvé zelenina má veľmi nízku kalorickú hodnotu. Po ďalšie má vysokú sýtiacu schopnosť a naše telo míňa veľké množstvo energie na jej trávenie.

 

2, môžeme jej jesť veľké množstvá

Ak chceme schudnúť, je veľmi dôležité sledovať aj veľkosť porcii. Ak však na tanier položíme veľkú porciu zeleniny, nemusíme mať vôbec strach že z nej priberieme, a nemusíme hladovať.

Ideálna je chrumkavá zelenina, ktorá navyše spôsobuje vylučovanie hormónu šťastia. Takže konzumácia zeleniny nás navyše robí šťastnými ;)

 

3, zvyšuje energiu

Zelenina je plná antioxidantov, ktoré zlepšujú mitochondriálne funkcie. Navyše Antioxidanty spomaľujú starnutie organizmu.

 

4, znižuje zápal

Zelenina je bojovníkom proti oxidačnému stresu. Ako tento typ stresu vzniká? Oxidačný stres vzniká pri nedostatku spánku, pri náročnom tréningu, pri konzumácie väčšieho množstva bielkovín…

 

5, zlepšuje trávenie

So zeleninou sa nám trávi ľahšie a ozdravujeme ňou náš tráviaci trakt

  • Obsahuje veľa vlákniny ktorá nám pomáha zbavovať sa odpadových látok
  • Obsahuje prebiotiká – výživu pre črevnú mikroflóru

 

6, zlepšuje metabolizmus estrogénu

Príliš veľa estrogénov trápi v dnešnej dobe veľa ľudí, a je to spôsobené aj nadmerným používaním plastov a chemikálii. Tento jav môže viesť k rakovine a k náročnému chudnutiu.

Estrogén výborne znižuje napríklad karfiol či brokolica.

 

7, znižuje stres

Zelenina obsahujú mnohé živiny, ktoré nám pomáhajú vyrovnať sa s každodenným stresom efektívnejšie. Navyše znížením stresu predchádzame prejedaniu sa.

 

8, stabilizuje krvný cukor

Vďaka nízkemu obsahu cukrov a vysokému obsahu vlákniny je zelenina výborným pomocníkom pri regulácii krvného cukru. Navyše má výborný efekt aj ju pridávame k potravinám ktoré nám spôsobujú presný opak. Pridávajte zeleninu najmä k jedlám bohatým na sacharidy ako sú cestoviny či pečivo a získate lepšiu kontrolu nad krvným cukrom.

 

Ak chcete vedieť o chudnutí viac, objednajte sa k nám na konzultáciu len za 9,90 eura! chcem sa objednať

 

Posted in Články.