makro-fon-zemlya-zelenyy

Elixír zdravia a štíhlosti existuje. Vyskúšajte klíčky!

Ak chcete mať doma zeleninu, ktorá bude obsahovať neuveriteľné množstvo vitamínov, minerálov a enzýmov, a nebude ničím konzervovaná ani nepreletí pol sveta aby sa dostala na váš stôl, tak vyskúšajte klíčky.
Je to zázračná potravina, ktorá v malom množstve dokáže nahradiť veľké množstvá zeleniny. Zhruba 25 g sa vyrovná 1 kilogramu surovej zeleniny. Navyše, ich prítomnosť neuveriteľne zvyšuje využiteľnosť živín z iných potravín, s ktorými ich skombinujeme. Navyše nám poskytujú veľa vlákniny za minimum kalórii.
Veľkou výhodou je ich ľahká dostupnosť, a dokonca aj možnosť pestovania si ich doma! Je to najlokálnešia zelenina, pri ktorej sa nepoužívajú žiadne pesticídy, hnojivá ani iné látky, ktoré nám poškodzujú zdravie a životné prostredie.
9 dôvodov prečo jesť klíčky:

 

1, Vedci sa zhodujú, že klíčky obsahujú 100x viac enzýmov ako surová zelenina a ovocie. Enzýmy sú katalyzátory všetkých procesov a reakcii v našom tele. Pomáhajú získavať vitamíny, minerály, aminokyseliny z jedál s ktorými ich konzumujeme, čo zaručuje, že naše telo má skvelú zásobu živín na obnovu a budovanie sa.

 

2, Kvalita a množstvo proteínov v orechoch, strukovinách či obilninách zvyšuje ak ich klíčime. Napríklad klíčením sa zvyšuje obsah aminokyseliny lyzínu, ktorá je nevyhnutná pre správne fungovanie imunitného systému.

 

3, Tak ako obsah proteínov, tak aj obsah vlákniny sa v orechoch či strukovinách zvyšuje ak klíčia. Vláknina je nevyhnutná ak je našim cieľom zhodiť nejaké kilá navyše. Vláknina sa akoby prilepí k tuku a toxínom a odvádza ich z tela preč, a nedovolí im sa vstrebať do tela.

 

4, množstvo vitamínov v klíčkoch vzrastá dramaticky. Platí to najmä o vitamíne A, B komplexe, C a E. Priemerne ich množstvo v klíčkoch oproti nevyklíčeným strukovinám či obilninám je o 20% vyššie už po pár dňoch klíčenia. Ak si zoberieme napríklad mungo, tak po vyklíčení sa vitamín B1 zvýši 285x, B2 o 515% a niacín o 256%.

 

5, Zvyšuje sa množstvo esenciálnych mastných kyselín. Väčšina z nás má nedostatok týchto tuk spaľujúcich mastných kyselín, pretože v bežnej strave sa nachádzajú v minimálnych množstvách.

 

6, počas klíčenia sa minerálne látky naviažu na proteíny a tým pádom sa stávajú pre naše telo ľahšie využiteľné. Platí to najmä o vápniku a horčíku.

 

7, Klíčky sú zásaditou potravinou a pomáhajú nám vyrovnávať naše pH.

 

8, Klíčky sú lacné. Veľa ľudí má ako výhovorku že nemôžu jesť zdravo, pretože zdravá strava je príliš drahá. Pol kila strukovín stojí približne 1 euro, čo naozaj nie je privysoká suma.

 

9, urýchľujú regeneráciu buniek. Robia nás mladšími a vďaka nim vyzeráme aj na pohľad zdravšie.

 

Použitie: klíčky kupujeme biele, nesmú byť nahnednuté. Ideálne je, ak ich spotrebujeme do 3 dní. Pridávame ich do šalátov, smoothies, posýpame nimi jedlá, chlebík. Nikdy ich nespracúvavame tepelne, inak by sme zničili väčšinu ich výživovej hodnoty.

Posted in Články.